· 

Het kilometertellertje

 

Sinds ik een jaar geleden begonnen ben met de opleiding tot Kindertolk® en heb leren werken met de PresentChild® Methode, kan ik het niet meer uit mijn leven wegdenken.

Het zit hem niet alleen in de grote, lastige soms zelfs erg moeilijke dingen maar ook in hele normale alledaagse dingen…. soms ook in iets kleins zoals een kilometertellertje bijvoorbeeld.

Een van mijn kinderen gooide zijn kilometertellertje voor zich uit in het gras en dat triggerde mij gelijk. Hierop legde hij het dingetje op het paaltje met de tuinslangaansluiting in plaats van het goed weg te stoppen in zijn jas zoals ik hem voorstelde. Een paar uur later lag het er nog steeds…’Ik weet dat het daar ligt mam!’ was zijn antwoord.

 

Wat was de boodschap hierin voor mij? Nou… ik mag zien hoever ik al op eigen kracht gekomen ben. Dat hoeft ik niet weg te stoppen. Ik mag weten en laten zien  waar mijn kracht ligt. Mijn kracht ligt in het helpen van anderen bij het laten groeien van al hun in potentie aanwezige mogelijkheden en kwaliteiten.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0