· 

Ik was het even kwijt

Afgelopen zomervakantie... Ik was het even kwijt. Of ik kon hem niet vinden op zijn vaste plek, of ik wist gewoon helemaal niet meer waar hij gebleven was.

 

Mijn zonnebril! 

 

In een zwarte zonnebrillendoos hoort hij te zitten, van stof, met een rits en in dezelfde kleur als de bodem van mijn tas en als mijn bekleding van de auto.

Op de plank in de boekenkast hoort hij te liggen; zichtbaar als ik de deur uit ga (zodat ik hem niet vergeet mee te nemen).

 

Gek werd ik er van om de hele tijd dat ding kwijt te zijn! Weet je wel hoe irritant het is om je zonnebril kwijt te zijn (op sterkte dus ff snel een nieuwe halen in een warenhuis is er ook niet bij).

 

Mijn omgeving werd er op den duur ook behoorlijk kriegel van; alWEER dat ding kwijt! Ruim je rommel dan ook op! (En ze hadden helemaal gelijk maar ik kreeg het niet voor elkaar!).

 

Op een gegeven moment heb ik toch maar mijn pet als Kindertolk/Gedragsvertaler opgezet, om er naar te kijken om ervan te leren. Hier zat duidelijk iets achter.

 

Zonnebril (en wat is de functie van een zonnebril)...op sterkte... kwijt...tas....auto...?

 

Een zonnebril (om de zon beter te kunnen zien of om bij zonlicht beter te kunnen zien)...op sterkte, dus speciaal voor mij op maat gemaakt dus het gaat echt over mij....omdat ik het even kwijt was om het leven van de zonnige kant te bekijken misschien....vaak onvindbaar in mijn tas omdat ik teveel rotzooi in mijn tas heb zitten (teveel met me meesjouw dus) en vooral in de auto (om vooruit te komen) is een zonnebril hard nodig want anders moet ik mijn ogen dichtknijpen bijna (als je je ogen dichtknijpt dan kun je naar binnen; bij jezelf naar binnen kijken dus) om goed te kunnen zien bij zonlicht. Echt de ogen dicht bij autorijden kan natuurlijk niet dus desnoods even de auto aan de kant.

 

Conclusie:

Wat ik niet moet vergeten is:

Om het leven weer van de zonnige kant te kunnen bekijken, is het nodig om nog eens te kijken in wat ik allemaal met me meesjouw. Om vooruit te komen zal ik bij meZELF naar binnen moeten gaan kijken, om goed te kunnen zien. Even stilstaan, bij meZELF.

 

#watheerlijkomerzonaartekunnenkijken #B-One #dagelijksleven #spelenmettaal #letthesunshinein #zoektengijzultvinden #datwatonsraaktheefteenboodschap #nietalleenkinderenspiegelenons #beyourownsunshine #lovemyjob #gedragsvertaler #spiegelcoach #belme #ikhelpjegraag #ookdagelijksedingenkunnengoedeinzichtengeven 

 

Afspraak maken? Reserveren kun je hier

Reactie schrijven

Commentaren: 0